Monday, August 09, 2010

yesterdays..

wonder why, I non stop thinking back my old days. I feel to read back my primary n secondary school autograph album. those private published diaries n books, so eager wanted to read them. want to go back my banting'80 small room - my private paradise, recall my yesterdays memories.

now, I wish to read back my school time Chinese essay n Malay karangan - I want to read what was my opinion on 'pendatang asing' the advantage n disadvantage. feel to see photos that I wore my school uniform.

many many more... those letters from my best friends, from closed guy friends, from special friend, from oversea net friends.. I want to look back my 1st day cover collection - msia sepang f1 opening n UK 2000 millennium collection. my stamp albums, my bookmark collection, my school time annual book that edited by me n a group of ajk.

the feeling is so strong, till I can't fall asleep, till I want to get all these things stay in front of me now. till I.. feel to take a day off from working so I can walk along the journey.. memory lane.. this strong feeling, worried me. why? why all out of sudden.. why? I am feeling scared now.. hmm

the below post is 1 of the posts I post in chc co-blogs few years back (2006? 2007?) got this in my fb mailbox yesterday. chc asked 'can post this out?' thanks him for reminding me about this post, I love it much. I repost it in my fb. feel to keep a copy for all the posts that I blog in his blog. the posts in the blog, is more to my feeling deep in my heart, I love them - a place for me to voice out my inner me. maybe I can get chc to send me a copy :)

----
你我携手风雨路
爸:我的爸爸
公:我的外公
她:我的妈妈
场景:外婆的七十大寿庆祝会
~
爸:当时她妹的男朋友都买炒面炒米粉的给你们当夜宵;我只有能力买一块钱的麻花卷;也是很开心啊她的弟弟妹妹吃一大袋的麻花卷配咖啡喝。她当时不开心,但现在她都比她妹过得好啊!要怎样比,我没能力我要怎么充面子。。
~
公:(点头)
~
爸:我当初只说了‘我现在没钱,你是我老婆;他日我富有了,有能力了,你也是我老婆;我沦落了,你还是我的老婆。。你一旦跟了我,我就不会把你丢了。。你自己想清楚。。’
~
公:(微笑点头)
~
爸:你知道她的衣服鞋子有多少橱吗?我都让她去买,因为当初我没能力时,她和我一起挨苦,现在我可以负担时,我就应该让她享福。。虽然我还没资格让她当富太太,但你问她天天睡到几点醒来,日子过得比富太太还要写意。。。。哈哈哈。。酒啊,什么蓝带的。。。。都喝到怕。。好吃的,都吃了,什么皇帝餐啦,上等鲍鱼啦。。
~
公:哈哈哈哈哈哈。。来,干一杯!
~
爸:中国不知去了几次了,还不算香港,台湾,澳洲,泰国,本地。。每次问她要不要去还撒娇说要顾狗顾外孙不要去,到了要出发时,才一直问一直问,哎,就干脆多定张机票给她。。
~
妈:哈哈哈。。你很坏的罗。。。去中国一直走一直走很累的。。我心又没力。。但回到家看回照片,还会回味,还会想去。。哈哈。。。。
~
公:哈哈哈。。
~
爸:我的孩子们都大了,都嫁人了,都要结婚了,我当父亲的责任,该做的,都已做到最好了。。我现在要讨小老婆哪怕没有?十多二十个不是问题。。但我没有,就因为当初我说过我不会不要她。。大家是一起走过来的。。
~
公:对!对!来,喝一杯!
~
爸:她最聪明的是,选到了我!哈哈哈。。。。 来,喝了它。。
~
妈:每次都爱讲我‘good for nothing...’ 如果酱子的话,我哪会投资他这粒烂苹果啊。。。。
~
爸:哈哈哈。。
~
公:哈哈哈。。。。是你眼睛精噢。。。。哈哈。。。。这苹果不错噢。。。。哈哈。。

No comments: