Monday, January 12, 2009

女人与小孩

When I wish upon a star

唔~ 我的星星

我不知道这个小孩怎样凭空而来 他可能让我告别长久以来的摇摆

带他回来给他一个温暖的家 每天晚上散一个小小的步 慢慢有人说那个小孩长得象我

跟我一样需要爱 一样的脆弱 跟我一样害怕孤独 和寂寞

象我这样的一个女人 以及这样的一个小孩

活在世界上 小小一个角落 彼此愈来愈相象 愈来愈不能割舍

我不知道这个小孩是不是一个礼物 但我知道我的生活不再原地踏步

陪他长大给他很多很多的爱 让他拥有自己的灵魂和梦 因为一个小孩是一个神秘的存在

跟星星一样奇异 一样发着光 跟水果一样新鲜 花儿一样芳香

象我这样的一个女人 以及这样的一个小孩

活在世界上小小一个角落 彼此愈来愈相爱 愈来愈互相依赖 啦~ 愈来愈相信安排

唔~凭空而来 一个温暖的家 一个礼物 我的星星 星星

had been loving this song since years back. the rhythm, the nice vocal of a mummy n the daughter. last saturday, again listened to this song, watching the music video, as a mother, i have strong feel to this song. feel touched. fully understand the beauty of the lyric n the LOVE in it. tears dropped, contact len dropped :~ sis looking at me at one kind >.<
shonejay angels, i love u all ^_^